دفتر مرکزی: 02177351000
اجزاء یک کابینت اجزاء یک کابینت
نویسنده: علیرضا عزیزمند / تاریخ انتشار: 18/ 06/ 1402
591 بازدید

اجزاء یک کابینت شامل مواردی است که با دانستن آنها می توانید خرید یا سفارش هوشمندانه تری داشته باشید، با هم این اجزاء را بررسی می کنیم. با شرکت اجرای انواع کابینت همراه باشید.

اجزاء یک کابینت

بدنه کابینت چیست؟

قسمت داخلی کابینت است که در معرض دید نیست و زمانی می توانید آن را ببینید که درب کابینت باز باشد، انواع کابینت بر اساس جنس های زیر قیمت های متفاوتی دارند:

چوب/ mdf یا ام دی اف / لترون / فلز

بدنه کابینت چیست؟

قسمت داخلی کابینت که در معرض دید نمی باشد و هنگامی که درب کابینت باز شود می توانید آن را ببینید که معمولا جنس کابینت براساس قیمت به صورت زیر می باشد :

فلز / لترون / MDF ( ام دی اف ) / چوب

لترون که اسم دیگر نئوپان است، ظاهری شبیه ام دی اف ولی دوام و قیمت پایین تری دارد، و در حال حاضر نیز منسوخ شده به حساب می آید، در اغلب کابینت ها از ام دی اف با رنگ سفید استفاده می کنند، نوعی دیگر از چوب است که بسیار گران بوده و هزینه نصب کابینت را چند برابر بالا می برد.

تزئینات کابینت یکی دیگر از اجزاء کابینت

مواردی اند که برای جلوه بخشی هرچه بیشتر کابینت کاربرد دارند، شیشه سند بلاست، پاخور، جک اتوبوسی، آرام بند، نور مخفی، نورپردازی و... قسمت های مختلف کابینت

صفحه رویی کابینت

روی کار به شکل افقی قرار می گیرد، صفحه رویی را از دو جنس می سازند که عبارتند از: ام دی اف یا mdf و پی وی سی یا pvc که هریک از آنها در دو نوع 5 سانتی متری و 3 سانتی متری موجود اند، نکته ای مهم در ساخت صفحه رویی کابینت این است که باید حتما در کارخانه ساخته شده باشد و یا به اصطلاح شرکتی باشد، باید بدانید که در صورت شرکتی نبودن صفحه رویی، علی رغم داشتن قیمتی ارزان، استحکام و دوام آن نیز پایین تر خواهد بود.

درب کابینت

قسمتی است که نمای کابینت و در معرض دید می باشد، به ترتیب قیمت انواع جنس درب کابینت عبارتند از:
چوب / mdf یا ام دی اف / لترون / فلز اغلب برای درب کابینت mdf یا های گلاس را سفارش می دهند، های گلاس ترکیه 25% و های گلاس
ایرانی 25% گران تر از ام دی اف و البته از نظر رنگی زیباتر و متنوع تر است، نگهداری های گلاس کمی از ام دی اف سخت تر بوده و در برابر خط و خش و ضربه آسیب پذیرتر است.

برای سفارش کابینت ممبران می توانید به شرکت آکوچوب مراجعه کنید.

شما در پاسخ به

نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
لطفا یک نظری بنویسید
افزودن نظر